Cliënttevredenheidsonderzoek

Cliënttevredenheids­­onderzoek

Met een cyclus van 3 jaar wordt bij de Parabool een onderzoek uitgevoerd. Ieder jaar in een ander cluster. Dit jaar was het cluster werken/ dagbesteding aan de beurt.

We maken hierbij gebruik van de methodiek ‘Client over Kwaliteit’ van Het LSR.

De volgende thema’s worden benoemd als sterke punten van de Parabool:

  1. Het werk (leuk werk kunnen doen, het hebben van een daginvulling, structuur, rust en veiligheid)
  2. Prettig voelen op de werkplek, sfeer, gezelligheid en contacten
  3. Begeleiders (vertrouwen en klik persoonlijk begeleider)
  4. Gesprekken ondersteuningsplan
  5. Vervoer

Aandachtspunten voor de Parabool zijn:

  1. Medecliënten/collega’s. Bijvoorbeeld omdat sommige cliënten druk zijn, schreeuwen of boos zijn of zich met anderen bemoeien. Cliënten geven ook aan dat ze met de één meer contact of een betere klik hebben.
  2. Nieuwe dingen leren. Sommige cliënten geven aan nog wensen te hebben op het gebied van leren/ ontwikkelen.
  3. Begeleiders. De helft van de respondenten geeft aan dat sommige begeleiders niet genoeg tijd hebben of dat ze op sommige begeleiders moeten wachten.
  4. Locatie/gebouw. Een aantal geeft aan dat het klimaat en de inrichting van het gebouw verbeterd kunnen worden.
  5. Persoonlijke wensen worden aangegeven als reactie op de vraag wat zijn willen in hun leven, welke wensen ze nog hebben. De meeste wensen gaan over ‘leuke dingen doen’. Maar er zijn ook wensen op het gebied van wonen of werken. En de wens om gezond te blijven.
Naar de tijdlijn